Cechy plomb gwarancyjnych

Urządzenia elektroniczne są sprzedawane najczęściej z dwuletnim okresem gwarancji, podczas której producent deklaruje się naprawiać wszystkie wady, ujawnione w tym okresie. Producent zabezpiecza się jednak informując, że przez ten okres użytkownik nie może integrować we wnętrze urządzenia.

Jaka powinna być plomba gwarancyjna?

plomby gwarancyjneUżytkownicy urządzeń są jednak różni, i wielu z nich nie wytrzymuje okresu gwarancyjnego i często chce zmodyfikować urządzenie. Najczęściej robią tak użytkownicy komputerów, chcąc wymienić jego podzespoły. Na nieszczęście producenta, wielu z nich nie jest fachowcami w tym co robią, a swoim brakiem umiejętności mogą popsuć urządzenie. Spora część z nich w takich przypadkach oddaje sprzęt do gwarancji, na szczęście dla producenta, jeśli zostanie naruszona plomba gwarancyjna to gwarancja nie zostanie uznana. Wszystkie plomby gwarancyjne, które są naklejane na łączenia urządzeń są odpowiednio zabezpieczone przed próbą ich dyskretnego zerwania. Dobre plomby nie powinny dać się odkleić, w żaden sposób, nawet poprzez podgrzewanie. Jedynym sposobem zdjęcia plomby powinno być jej zerwanie, które jest równoznaczne z informacją dla producenta, że warunki gwarancji zostały naruszone. Obecnie technologia plomb gwarancyjnych obejmuje także zabezpieczenie przed ich nieuczciwym kopiowaniem i naklejaniem z powrotem. Wykonuje się to poprzez przygotowanie specjalnych plomb z hologramem lub znakiem wodnym.

Sytuacja zmusiła producentów do lepszego zabezpieczenia ich urządzeń. Gdyby tego nie robili, to niestety często padali by ofiarami nieuczciwych klientów, którzy psując sami sprzęt żądaliby naprawy gwarancyjnej od producenta. Jest to wprawdzie karalne, ale trzeba najpierw taką sytuację udowodnić, a plomba gwarancyjna jest tego najlepszym sposobem.